Nevynašiel som perpetuum mobile a nie som veľký obchodník. Až pochybnosti mojej rodiny o mojom nápade vyrábať úplne obyčajné kvalitné tepláky pre malé deti ma prinútili ukázať im, že sa to dá. Že na trhu je miesto pre každého, kto chce robiť veci poctivo, a nie len kvôli rýchlemu zisku. Znie to ako klišé, ale ja tomu verím. Inak by som sa asi nikdy nedostal k výrobe lacných českých teplákov, mikín a tričiek práve v čase ázijskej textilnej invázie.
V roku 2005 som si kúpila svoje prvé veľmi staré pletacie stroje, za ušetrené tri tisícky som nakúpila niekoľko kíl kvalitného českého materiálu, vymyslela názov FARMÁRI, ušila vzory v piatich detských veľkostiach a skúsila predať svoje prvé oblečenie na veľtrhu... O dve hodiny neskôr som odchádzala domov s prázdnou krabicou a oveľa vyšším sebavedomím... ako bonus som si priniesla informácie o tom, čo matky očakávajú od detského oblečenia a čo ich pri kúpe najviac zaujíma.
Od začiatku som chcel mať internetový obchod ako hlavný predajný kanál, preto som vytvoril stránku www.farmers.cz. Neočakával som, že zákazníci prídu do eshopu sami. Nefunguje to tak, že vytvoríte značku, ktorú nikto nepozná, dáte ju na internet a čakáte. Musel som vyjsť do terénu a ukázať ľuďom, prečo by si mali kúpiť tepláky FARMERS®. Chodil som na rôzne predajné akcie so stánkom mojej spoločnosti, trochu som predával, ale hlavne som rozdával eshopové odkazy a získaval veľmi dôležitú spätnú väzbu. Spokojní zákazníci potom odporúčali naše oblečenie ostatným a predaj prostredníctvom e-shopu sa začal zvyšovať. Mnohí s radosťou privítali možnosť objednať si oblečenie "na mieru" cez internet.
V podstate všetko funguje rovnako aj dnes, len už nenakupujem materiál na kilá, ale na tucty roliek vo vlastných farbách, namiesto jednoduchého e-shopu máme systém od renomovanej firmy, ktorá nám ho aj spravuje, regionálne veľtrhy nahradili národné a medzinárodné a v dielni už nie som sama. Každý rok zvyšujem svoj obrat a snažím sa robiť veci spolu s inými ľuďmi tak poctivo, ako keď som šila niekoľko kusov týždenne.
A čím sa FARMERS® líši od konkurencie?
Mám vlastný kvalitný produkt, starostlivo poctivo vyrobený, keď k tomu pridám individuálny prístup k zákazníkovi a dobrú komunikáciu... Nie je to maličkosť... Chcem, aby to tak zostalo... Nelákajú ma veľké objednávky, poznám svoje limity, nemám "veľké oči", nenakupujem na úver, nerobím mega zľavy a hlavne... nesledujem konkurenciu... idem si svojou vlastnou cestou a posúvam značku FARMERS® stále ďalej.
Stratégia FARMERS® je založená na individuálnom prístupe ku každému zákazníkovi, ktorý o to stojí. Štandardná ponuka e-shopu obsahuje približne 4000 našich výrobkov v 6 až 10 veľkostiach, každý týždeň pridávame nové veci, ale aj iné. Všetky položky, ktoré nájdete v eshope, však dodatočne prispôsobujem požiadavkám jednotlivých zákazníkov, ak to potrebujú. Zmením farby, urobím dlhšie rukávy, kratšie nohavice alebo širšie nohavice "cez brucho" atď. Rovnako sa snažím vyhovieť aj deťom so zdravotným postihnutím. To je bonus, ktorý môžem poskytnúť zákazníkom ako dostatočne flexibilný obchodník, na rozdiel od veľkých spoločností a dovozcov. Každý sme iný a rešpektujeme to.
Rád robím svoju prácu a pocit, keď sa vec páči a zákazník je spokojný, je na nezaplatenie. Každý e-mail od spokojnej mamičky vás posúva ďalej, pretože viete, že to má význam.
Ďakujeme všetkým, ktorí uprednostňujú kvalitnú českú značku... FARMERS
Diskusia